piątek, 3 marca 2017

Tea time po hiszpańsku

Ile znacie sposobów na czarną herbatę? Z cukrem, bez cukru, z cytryną, z cytryną i cukrem. Siekiera albo słomka. Z mlekiem albo bez. W ładnym kubku, w brzydkim kubku. Wydawałoby się, że już nic innego nie można wymyślić. Ja również nie sądziłam, że  mając składniki na zwykłą herbatę można stworzyć coś całkiem nowego. Chodzi o herbatę po hiszpańsku. Wygląda niczym dwuwarstwowy drink, więc proszę jaka ona rozrywkowa! Herbatka co imprezę udawała, tylko o alkoholu zapomniała. Sposób przygotowania podpatrzyłam u Czajnikowego.  A potrzebne są nam:





  • mocny napar czarnej herbaty,
  • cytryna,
  • cukier,
  • i woda ofkors.
Kiedy mamy już zaparzoną w dzbanku herbatę, nalewamy do szklanki gorącej, przegotowanej wody (mniej więcej do połowy) i słodzimy białym cukrem. Następnie wkładamy do środka plasterek cytryny tak aby "zablokowała się"  ona w naczyniu, tworząc swego rodzaju filtr. Pozostaje delikatnie wlać herbatę, podważyć cytrynkę, aby wypłynęła do góry i gotowe!

Wasi goście będą zaskoczeni! Bo zachwyceni to niekoniecznie, kiedy posmakują i skumają, że to tylko zwykła herbata :P  Można trochę posiorbać gorzkiego naparu z wierzchu, albo od razu wszystko rozmieszać, psując niestety efekt wizualny.
Ja pewnie będę męczyć tą recepturę dopóki nie zaserwuję jej wszystkim, którzy mnie nawiedzają w mym domostwie. No bo powiedzcie sami, czy nie jest to fajna ciekawostka?

Na koniec pierwszy w moim życiu gif uwieczniający proces powstawania bohatera dzisiejszego posta.Trochę potrzęsie, ale zobaczycie czary ;)


7 komentarzy:

  1. Czadowo to wygląda :D Ja jednak preferuję najzwyklejszą czarną herbatę bez cukru :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, to zdrowo! Kawę też lubisz pić bez cukru?

      Usuń
    2. Tak jakoś się odzwyczaiłam od słodzenia i z cukrem już mi nie smakuje, a kawy w ogóle nie pijam :)

      Usuń
  2. Niby nic niezwykłego, ale jaki efekt! Na pewno jeszcze dziś wypróbuję, zwłaszcza, że kocham herbatkę z cytryną i cukrem (staram się go ograniczać, no ale jednak ciężko całkiem odstawić;) Pozdrawiam!

    http://groszkazielona.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zatem smacznego! :)
      Również pozdrawiam ;)

      Usuń
  3. Wygląda naprawdę świetnie. Prawdziwe czary mary :D. Świetny pomysł na zabawy z herbatą ;)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Zostaw swój komentarz :)